Vědci hledají podstatu homeopatie (4/9)

10. října 2009 v 13:36 | sagan (zavináč) email (tečka) cz |  Homeopatie
Francouzský imunolog Jacques Benveniste (1935-2004) učinil vynikající pokrok v řadě nových poznatků na poli alergologie. Zkoumal především aktivaci určitého druhu krevních buněk (basofilů) při reakci na alergen. Vyvinul tak způsoby testování na různé druhy alergií u lidí. Kontroverzní se ale stala jeho práce zveřejněná v prestižním přírodovědném časopise Nature v roce 1988, která se týkala homeopatie.
Francouzský imunolog Jacques Benveniste.

Benveniste zde spolu se svými spolupracovníky uvedl, že velmi zředěný roztok alergenu, který by neměl mít žádný účinek, dokázal vyvolat biologickou reakci. K objasnění tohoto jevu stvořil hypotézu, která měla vysvětlit podstatu tohoto účinku: paměť vody. Věřil, že substance zanechá otisk v elektromagnetických vlastnostech molekul vody i po zředění. Voda si pamatuje, jaké molekuly se v ní nacházely. Proto i když v přípravku již není přítomna ani jediná molekula účinné látky, přípravek může stále působit.

O deset let později přišla profesorka farmakologie Madeleine Ennisová z Univerzity v Belfastu s tvrzením, že se jí Benvenistovy výsledky podařilo potvrdit.

Benvenistův výzkum

Po zveřejnění výsledků práce kolektivu, který vedl francouzský imunolog Jacques Benveniste, v prestižním přírodovědném časopise Nature v roce 1988, se zdálo, že o účinnosti homeopatie není pochyb. Práce světoznámého imunologa dala jasné výsledky. Pod článkem byla uvedena informace, že se ve spolupráci s Benevistem pokusí ověřit a zopakovat výsledky experimentu také nezávislá skupina výzkumníků.

Časopis Nature brzy uveřejnil nové výsledky: Ve spolupráci se samotným Benvenistem se ukázalo, že publikovaná práce byla podvod. Totální selhání. Benvenistova vědecká reputace byla zničena. Laboratoř uzavřena. Přesto se homeopati dodnes na jeho článek v časopise Nature odkazují.

Jak mohl někdo uvěřit, že voda má paměť? Molekuly vody přece musely za celou dobu své existence přijít do kontaktu s miliardami jiných substancí. Vybírá si voda, na jaké látky zapomene a jaké látky si zapamatuje? Nebo nás ovlivňují všechny látky, které kdy přišly s molekulami vody do kontaktu, když ji pijeme?

Výzkum v Benvenistově laboratoři částečně financoval výrobce homeopatických léků, firma Boiron, která tak získala skvělou reklamu.

Další výzkum

Rovněž bylo ověřeno tvrzení profesorky farmakologie Madeleine Ennisové z Univerzity v Belfastu, které se údajně podařilo Benvenistovy výsledky zopakovat.

V roce 2002 se proto sešla společnost vědců, která měla potvrdit tvrzení Ennisové. Nad experimentem provedeným dvojitě slepou metodou dohlížel viceprezident britské Královské společnosti, pokusy probíhaly souběžně v Královské londýnské nemocnici a na Londýnské univerzitě. Rovněž byl přítomen James Randi, který odhalil Benvenistův podvod. Pokud by bylo měření Ennisové nesprávně provedeno či vyhodnoceno, tento tým by její chybu odhalil.

Při zkoumání působení čisté vody a vody s infinitezimálním ředěním alergenu se opět neukázal žádný rozdíl. Výsledky farmakoložky Ennisové byly chybné. V reakci s biologickým materiálem nebylo možné rozeznat vzorky vody, které měly být ovlivněny homeopatikem, od vzorků čisté vody. Znovu: po rozředění nezbude ve vodě žádná zvláštní informace.

Nepřehlédněte! Přečtěte si pokračování článku.

10 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Miroslav Provod Miroslav Provod | E-mail | Web | 14. srpna 2012 v 4:37 | Reagovat

Homeopatie z jiného pohledu
K následné úvaze o homeopatii mne inspiroval objev rakouského občana Johanna Grandlera. Zaujaly mne jeho poznatky o revitalizované vodě, zejména o  jeho aktivační jednotce, ve které protékající voda mění své vlastnosti. V průběhu výzkumu, který popisuji na http://www.miroslavprovod.com, jsem protřepávání vody prováděl v jiné souvislosti a změny vlastností vody jsem také zaznamenal.
Pro posouzení  Grandlerova objevu ve vzájemném vztahu s mým poznatkem jsem v troubě na pečení chleba obyčejnou vodu nahradil vodou, kterou jsem v plastové láhvi protřepával jednu minutu. Z této protřepané vody byl  chléb mnohem kvalitnější, snadněji se oddělil od nádoby a trouba byla dokonale čistá. Rovněž káva protřepaná v termosce byla mnohem chutnější.
Protřepáváním (dynamizací) se v kapalinách navršuje náboj statické elektřiny, který se vytváří třením molekul vody o hmotu nádoby. Není to nic nového, jde o známý fyzikální jev.
Jednoduchý experiment s dynamizací může být snadno realizován v pekárnách i v domácnostech, zejména za situace, když k není zapotřebí kupovat drahou Grandlerovu aktivační jednotku. Jde o zajímavý poznatek a lze předpokládat, že z dalších ověřovacích pokusů, zejména se změnami velikosti náboje statické elektřiny, mohou vyplynou další pozoruhodné jevy i u jiných kapalin.
Česká televize dostala od skeptiků bludný balvan za šíření nesmyslů v souvislosti s revitalizovanou vodou. Domnívám se, že si skeptici nemohli vybrat ke svému zkompromitování vhodnější příklad. V krátké době doje pravděpodobně k masovému opakování experimentu s dynamizací, a po ověření funkčnosti bude následovat kritika skeptiků od veřejnosti.
-----------------------------------------------------
Některé z uvedených poznatků by mohly být využity při výzkumu homeopatie, v souvislosti čtyř dosud neznámých vlastnosti statické elektřiny publikovaných na http://www.miroslavprovod.com
Hahnemanem používané potenci 30CH je překročena Avogardova konstanta, a proto je Vědecká komunita přesvědčena o neúčinnosti homeopatie, je nepravděpodobné, že by v roztoku zbyla alespoň jedna molekula účinné látky. Nesouhlasím s tímto názorem, kdy zpochybnění jednoho z více faktorů by mohlo zpochybnit funkčně ověřenou homeopatii. Domnívám se, že nejde pouze o stopy účinné látky, ale také o další dosud neznámé činitele. Opakovanou dynamizací se v kapalině navršuje náboj statické elektřiny, který v souvislosti s ředěním vody by mohl cosi napovědět.
Uvedu další příklad, kde by se podstata homeopatie mohla také skrývat.
Milióny megalitických struktur rozmístěných po celé Zemi, menhiry, dolmeny, kromlechy a mnohé další, jsou současnou vědou označovány jako astronomické pozorovatelny, nebo také jako kalendářní a zemědělské pomůcky. To zní jako paradox,  lidé v době kamenné měli jistě jiné starosti, než se zabývat astronomií v tak velkém měřítku. Jako větší nesmysl mi ale připadá, že se tato zdůvodnění ještě vyučují a lidé tomu věří.
Z našeho empirického výzkumu vyplynulo, že megalitické struktury byly budovány pro ozdravné účely, v souladu se samovolným přesunem statické elektřiny z horniny na buněčné membrány lidského těla. V tomto smyslu to jistě lidé v dávné historii jistě nechápali, ale stačilo jim, že to funguje.
V případě homeopatie vědecké komunitě nestačí, že to funguje, požaduje vysvětlení, stejně jako každý, kdo se homeopatií zabývá. To ale ještě nějaký čas potrvá, myslím, že bychom nejprve měli vědecky upřesnit rozdílné chápání historie, kde se mohou skrývat zajímavá poučení, a více se věnovat výzkumu statické elektřiny, kde postrádáme také mnohá vysvětlení jako např. kulové blesky, a další nevysvětlitelné jevy
V žádném případě nesmíme uvažovat o neúčinnosti homeopatie, pouze proto, že v konečném roztoku nemůže být ani jedna molekula účinné látky. Homeopatie funguje, nespadla z nebe, někdo ji musel vymyslet. Musíme tedy připustit, že onen "někdo" měl více potřebných informací a mohl se v přírodních zákonech lépe orientovat.
Miroslav Provod

2 Pedro Pedro | Web | 2. září 2017 v 11:06 | Reagovat

To je moc zajimave

3 MichaylFalmJesse MichaylFalmJesse | E-mail | Web | 6. září 2017 v 4:05 | Reagovat

Best prices.<a href=http://wmplati.com/itm/grand-theft-auto-v-gta-5-pc-onlajn-garantija/1847398>Buy GTA 5</a> - http://wmplati.com

4 Kilian Kilian | Web | 7. září 2017 v 19:47 | Reagovat

Fakt?

5 Kilian Kilian | Web | 7. září 2017 v 19:52 | Reagovat

Neznate nekdo nejake lekce kytary online

6 mobic meloxicam	medication mobic meloxicam medication | E-mail | Web | 23. března 2018 v 9:14 | Reagovat

mobic meloxicam 15 mg

7 mobic meloxicam	7 5 mg mobic meloxicam 7 5 mg | E-mail | Web | 23. března 2018 v 10:54 | Reagovat

mobic meloxicam    medication

8 download download | E-mail | Web | 31. března 2018 v 15:04 | Reagovat

Hello good sait

9 Slubsdusedutt Slubsdusedutt | E-mail | Web | 28. dubna 2018 v 15:03 | Reagovat

Hello! I could have sworn I've visited this website before but after browsing through some of the posts I realized it's new to me. Regardless, I'm definitely delighted I came across it and I'll be bookmarking it and checking back often!

10 Slubsdusedutt Slubsdusedutt | E-mail | Web | 30. dubna 2018 v 4:43 | Reagovat

I loved as much as you will receive carried out right here. The sketch is attractive, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get got an shakiness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly very often inside case you shield this hike.

11 SteevPseup SteevPseup | E-mail | Web | 4. června 2018 v 21:35 | Reagovat

blue and white capsule amoxicillin for uti
<a href="http://myamoxilok.com">amoxicillin 500mg capsules</a>
treatment for amoxicillin allergy
<a href=http://myamoxilok.com#amoxyclav>amox/k clav</a>
antibiotic amoxicillin side effects

12 SteevPseup SteevPseup | E-mail | Web | 5. června 2018 v 2:50 | Reagovat

amoxicillin clavulanic acid coverage
<a href="http://myamoxilok.com">amoxyclav</a>
aom amoxicillin dose for children
<a href=http://myamoxilok.com#amox/k+clav>amoxicilina 500</a>
amoxicillin och alkoholiker

13 SteevPseup SteevPseup | E-mail | Web | 5. června 2018 v 17:51 | Reagovat

amoxicillin and potassium clavulanate injections
<a href="http://myamoxilok.com">para que sirve la amoxicilina</a>
vira vs amoxicillin
<a href=http://getamoxilok.com#amoxicillin+500>amoxicillin/clavulanate 875/125</a>
microbe lift pl dosage of amoxicillin

14 MarkPseup MarkPseup | E-mail | Web | 7. července 2018 v 0:18 | Reagovat

cialis british columbia
<a href="http://cialis-gg.com">generic cialis at walmart</a>
cialis dosage and alcohol
<a href=http://cialis-tt.com#tadalafil+buy>cialis 20mg</a>

15 MarkPseup MarkPseup | E-mail | Web | 7. července 2018 v 16:52 | Reagovat

laos secret war cialis
<a href="http://cialis-tt.com">cialis 5mg</a>
cialis buy in pakistan sick
<a href=http://cialis-gg.com#generic+cialis>generic cialis</a>

16 MarkPseup MarkPseup | E-mail | Web | 7. července 2018 v 20:32 | Reagovat

medication cialis
<a href="http://cialis-tt.com">tadalafil tablets</a>
arti cialis pada bbm messenger
<a href=http://cialis-tt.com#cialis+5mg>buy cialis online</a>

17 MarkPseup MarkPseup | E-mail | Web | 10. července 2018 v 2:25 | Reagovat

tarragon labs cialis vs viagra
<a href="http://viagra-gg.com">viagra for men</a>
female viagra online australia transit
<a href=http://viagra-gg.com#viagra+for+men>female viagra online mail-order pharmacies</a>

18 MarkPseup MarkPseup | E-mail | Web | 10. července 2018 v 22:10 | Reagovat

aromasin exemestane tablets 25mg viagra
<a href="http://viagra-gg.com">sildenafil 100 mg</a>
java method declaration generics for viagra
<a href=http://viagra-gg.com#coupon+viagra>sildenafil citrate</a>

19 MarkPseup MarkPseup | E-mail | Web | 22. července 2018 v 6:19 | Reagovat

online cialis order
<a href="http://cialis-easy.com">tadalafil generic</a>
uso del medicamento cialis online
<a href=http://cialis-easy.com#cheap+cialis>cialis prices</a>

20 MarkPseup MarkPseup | E-mail | Web | 22. července 2018 v 17:19 | Reagovat

laurenzo cialis 2013 ford
<a href="http://cialis-easy.com">generic for cialis</a>
online apotheke deutschland cialis canada
[URL=http://cialis-easy.com#tadalafil ]trust pharmacy cialis[/URL]

23 MarkPseup MarkPseup | E-mail | Web | 24. července 2018 v 9:25 | Reagovat

how to take 36 hour cialis buy
<a href="http://cialis-easy.com">cialis medication</a>
cialis cheap price
<a href=http://cialis-easy.com#cialis+printable+coupons>cheap generic cialis</a>

24 MarkPseup MarkPseup | E-mail | Web | 24. července 2018 v 13:06 | Reagovat

acheflan aerosol generico de cialis
<a href="http://cialis-easy.com">cialis coupon</a>
discount prices on cialis
<a href=http://cialis-easy.com#cialis+coupons>cialis generic</a>

25 MarkPseup MarkPseup | E-mail | Web | Sobota v 23:59 | Reagovat

viagra single package price
<a href="http://viagra-nice.com">viagra for sale</a>
deistvie viagra online
<a href=http://viagra-nice.com#buy+viagra+50+mg>generic viagra</a>

26 MarkPseup MarkPseup | E-mail | Web | Neděle v 2:05 | Reagovat

farmacia online burrata viagra
<a href="http://viagra-nice.com">over the counter viagra</a>
viagra pfizer online pharmacy
<a href=http://viagra-nice.com#viagra>sildenafil coupon</a>

27 MarkPseup MarkPseup | E-mail | Web | Neděle v 6:06 | Reagovat

viagra vs birth control coverage in 2015
<a href="http://viagra-nice.com">sildenafil buy</a>
angeliq tem generico do viagra
<a href=http://viagra-nice.com#viagra+ohne+rezept+aus+deutschland>sildenafil</a>

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články